התמודדות עם לחץ ושינויים

ילדים רגועים יותר כשיש שִיגרה. בהינתן להם שיגרה הם מסוגלים לפתח הרגלים טובים בעצמם. עבור ילדים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז השגרה חשובה אף יותר. היכולת לווסת את ההתנהגות שלהם, קשה יותר, כשיש הסחות דעת ולחץ רב בסביבה.

בימים אלו אנו נאלצים להתמודד עם הפרה חוזרת ונשנית של השגרה שנלווים אליה מתח ולחץ רב.

ילדים יכולים להסתגל לשינויים אולם הם זקוקים לתמיכה כדי שיוכלו להתמודד עם השינויים שנכפים עליהם. כמו כן, הם זקוקים שיעזרו להם להירגע ובעיקר הם צריכים שיעזרו להם להבין את המצב החדש והמורכב (בהתאם לגילם ויכולת ההבנה שלהם).

טיפים להתמודדות עם חוסר השִיגרה:

לקבוע סדר יום – למרות שברור, בהסתברות גבוהה מאוד, שהתוכניות לא יצאו לפועל חשוב לקבוע סדר יום. קביעת סדר יום נותנת תחושת ביטחון.

סדר היום יכול לכלול זמן צפייה בטלוויזיה, שימוש במחשב, קריאה, משחקים משותפים, יצירה, סיוע בעבודות הבית ועוד.

תזכורת לשינוי שיגרה – להזכיר במשך היום שהשיגרה עשויה להשתנות בכל רגע.

לנהל דיאלוג – במידה והילד נאלץ להפסיק פעילות שהוא אוהב בגלל אזעקה לבדוק איתו האם הוא רוצה לחזור לפעילות או לעבור לפעילות אחרת.

במידה ויצרתם תורנות לפעילות אהובה (משחק במחשב) והתור של אחד הילדים נפגע בעקבות אזעקה, לפצות את הילד שהפעילות שלו הופסקה ולהודיע לכולם על שינוי שעות הפעילות.

מומלץ לתלות לוח פעילות או לצייר טבלה על לוח מחיק ולשנות לפי הצורך.

לשמור על אווירה רגועה – חשוב שכל זה יעשה בשלווה ותוך מתן הסברים לגבי קביעת סדר יום חדש.

לדבר על הפחדים – לאפשר לילדים לשתף בחששות ובפחדים שלהם, לאפשר להם לשאול שאלות ולזכור שהם רואים את ההתנהגות שלנו ורואים בנו מודל.

איך אתם מתמודדים עם שבירת השיגרה?

אשמח אם תשתפו בתגובות שלכם.


הירשמו לקבלת מידע ועדכונים
Posts Are Coming Soon
Stay tuned...
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.
עכבו אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square