פיתוח כישורים חברתיים

“אין לה חברות, היא מספרת שהבנות לא רוצות לשחק איתה בהפסקות. אנחנו רוצים לעשות לה מסיבת יום הולדת, אבל אנחנו חוששים שהילדים מהכיתה לא יבואו”.

ההורים של הדר הגיעו אלי בחופש חנוכה. בתחילה השנה הם היו מאוד אופטימיים, הדר התקבלה לתוכנית לילדים מחוננים בעיר מגוריהם. הם קיוו והאמינו שהבעיות החברתיות שלה נבעו מפערים קוגניטיביים בינה לבין הבנות בכיתה, וכעת היא תמצא לה חברות חדשות.

אולם השמחה היתה מוקדמת, שלושה חודשים לאחר תחילת השנה הדר שוב מצאה את עצמה מבודדת מבחינה חברתית.

הדר מתמודדת עם הפרעת קשב שהמאפיינים הבולטים שלה הם חולמנות, קשיים בהתארגנות וקשיים בהבנה ופיענוח של מצבים חברתיים.

בנוסף היא נוטה לעשות מניפולציות חברתיות באמצעות התנהגות ילדותית. התנהגות זו שירתה אותה בהצלחה עד כיתה א’ אולם היום, בנות גילה מגלות חוסר סבלנות וסובלנות כלפי התנהגויות אלו. התחושה שמלווה אותם היא שהדר נשארה מאחור ושיש צורך בשינוי כדי שהיא תוכל לחזור ולתפוס את מקומה.

בתהליך האימון זיהתה הדר את מאפייני ההתנהגות החברתית שלה שפוגעים בה (מחוננת…)

  • פיענוח מצבים חברתיים מורכבים בעיקר כאשר פורצות מריבות בין הבנות לבין הדר

  • הבנה של כללים חברתיים חדשים שנובעים מתחילת תהליך ההתבגרות של הבנות

  • יכולת לכבד גבולות של אחרים

  • דרישה לקבלת תשומת לב

  • קושי לשלוט ברגשות

בתהליך האימון למדו הדר והוריה להתבונן בהתנהגותה של הדר בבית ובחברת הילדים. תהליך האימון התמקד בניתוח סיטואציות חברתיות בהן הדר מעורבת ורכישת סט התנהגויות חדש שמותאם לגילה.

בשלב הראשון היתה התייחסות למערכת היחסים בין הדר לאחיה הקטן: הדר למדה להבין את מקורות התסכול שאפיינו את הקשר בינה לבין אחיה, ולמדה לנהל את רגשותיה ולרסן את תגובותיה.

בהמשך למדה הדר ליישם את ההתנהגויות שרכשה ביחסיה עם חברותיה בכיתה ובחוגים.

הדר וההורים שלה מדווחים שלקראת סוף השנה יש שיפור בהתנהגות שלה ובעיקר שמצבה החברתי הולך ומשתפר.

האם גם הילדים שלכם מתמודדים עם קשיים חברתיים?

מוזמנים ליצור קשר לצורך קביעת פגישת היכרות, התקשרו עוד היום 052-8508007


הירשמו לקבלת מידע ועדכונים
Posts are coming soon
Stay tuned...
פוסטים אחרונים